“سفالة وقلة أدب”.. هجوم ناري من أحمد فلوكس على «إلهام شاهين» بسبب تصريحها المثير للجدل

قام الفنان أحمد فلوكس بمهاجمة تصريحات الفنانة إلهام شاهين، عن القبلات في الأفلام، التي انتقدت من خلالها من يرى أنها شيء غير ملائم للأخلاق قائلة : «المجتمع كان زمان مختلف ويتقبل القبلات في الأفلام، والمجتمع أصبح غريبًا على حد تعبيرها”، وانتقدت شاهين خلو الأفلام والأعمال الفنية من قبلة واحدة فقط للبطلة والذي يعد أمر طبيعي على حد وصفها.

كما رد عليها «فلوكس» وكتب عبر حسابه الخاص عبر موقع التواصل الاجتماعي الخاص به قائلا : «بعيدًا عن معزتك ممكن بعد اذنك ماتتكلميش تاني في الكلام ده، البوسة تعتبر في الوقت الحالي منافيه للآداب والأخلاق ، أومال إمتى حضرتك نعتبر الشئ الغير ملائم للآداب، لما نلاقي العيل نازل وبشهاداته كمان هنا يبقي سفالة وقلة أدب”.

وتابع الفنان أحمد فلوكس تعليقه قائلًا: “الشاشة والعرض التلفزيوني يعتبر دي بتربي أجيال وبتشكل وجدان، مش بتربي وحوش وبتعمل أوضاع غير ملائمة للأدب والفن الراقي ، على كده إحنا نعتبر الأفلام الإباحية أفلام تثقيفية تعليمية إرشادية الغرض منها التعليم والتمرين”.

وأنهى فلوكس رده على زميلة الوسط إلهام شاهين قائلًا: “سامحيني أنا بحبك بس مابقتش قادر أستحمل، يا جماعة الشيطان نفسه مش مصدق اللي إحنا كبشر بنعمله وبيستغفر ربنا، الأفلام بقت مرجعية والنوافل بقت مهرجانات والزكاه بقت نقطة والحج بقي تشكيل.. متأسف ليكي جدا بس مش عاوز أسمع كلمة حريه الفن”.